Nemalé problémy malé rodiny
Publikováno: 16. 11. 2016 Doba čtení: 3 minutyKlientka kontaktovala pracovnici Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi v únoru 2016 přes svou kamarádku (také klientku služeb SAS). „Přišla za mnou paní, která sama vychovává dva syny ve věku 11 a 13 let, na které jejich otec neplatí výživné a neprojevuje o ně zájem.“ shrnuje sociální pracovnice.
„Měla jsem nějaké finanční problémy, ale nevěděla jsem, kdo by mi s tím mohl pomoct, tak jsem si říkala, že zkusím zažádat o zaplacení obědů dětem, bavila jsem se o tom s tou I. (kamarádka, pozn. aut.) a ona mi řekla, že k ní chodíte vy, že se s vámi mám domluvit…já jsem věděla, že tu je Člověk v tísni, ale myslela jsem si, že pomáháte hlavně lidem s dluhama a exekucema, a ne i s takovýmá problémama. Jako nejsou to úplně velký problémy, ale jsou to problémy…
Klientka pracovnici požádala o pomoc při vytváření podmínek pro volný čas a vzdělávání svých dětí. Chtěla se informovat o možnosti proplácení obědů pro děti ve škole, a dále pomoci při hledání vhodných zájmových kroužků, jako jedno z možných řešení výchovných problémů dětí. Starší syn klientky se zajímá o šachy, mladší momentálně nenavštěvuje žádný kroužek, ale zajímá se o fotbal.
„Klientce jsem nabídla službu Podpora vzdělávání, kterou jsme využili pro zlepšení školního prospěchu kluků. Doučování probíhalo na pobočce zhruba dva měsíce. Nyní čekáme na vhodného dobrovolníka, aby doučování mohlo pokračovat.“ Děti se v létě účastnily tábora organizovaného organizací Člověk v tísni a Tajtrlík. Klientka k tomu dodává: „Nenapadlo mě řešit to takovým způsobem, to že šli děcka na tábor, nebo to doučování…“
Klientka bydlí v městském bytě o velikosti 1+0 a kromě výše zmíněného si přála pomoci s hledáním většího bydlení. V době spolupráce se objevil problém s Domovní správou, kdy klientce hrozilo neprodloužení nájemní smlouvy. „Doprovod na Domovní správu mi pomohl hodně, i psychicky, fakt jsem se bála, že přijdu o barák“. sděluje klientka. Problém se řešil s pracovnicí Domovní Správy Prostějov, smlouva byla prodloužena a přijala se také klientčina žádost o novou kuchyňskou linku, kterou ji před nedávnem přivezli.
Klientka začala pracovat formou veřejně prospěšných prací a finanční potíže se zmírnily. Na nové bydlení – soukromý byt, si klientka musí stále šetřit.
Během spolupráce klientka projevila zájem dodělat si vzdělání, společně s pracovnicí hledaly vhodné vzdělávací instituty, nabízející dálkové studium. Škola vhodná pro svůj obor i vzdálenost je v Brně. Klientka čeká, až ji skončí pracovní smlouva, aby mohla začít navštěvovat školu a najít si zaměstnání ve zdravotním oboru.
„Já jsem vždycky chtěla pracovat ve zdravotnictví, ale já jsem nevěděla, jaké kroky pro to udělat, třeba jsem věděla, že jsou nějaké dálkové školy, ale nevěděla jsem, co pro to udělat a neměla jsem se o tom s kým poradit…“
Dále klientka za podpory sociální pracovnice podala trestního oznámení na otce dětí za dlouhodobé neplnění vyživovací povinnosti. Dluh na výživném k dnešnímu dni činí přes 100 000 Kč.
Pokud byste měli pocit, že jsou vám problémy paní z článku blízké nebo byste chtěli podpořit v jiných oblastech, neváhejte se obrátit na naše sociální pracovnice.
Kontakty na naše pracovníky najdete zde: https://www.clovekvtisni.cz/cs/kontakty?section=60
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi jsou financovány prostřednictvím Individuálního projektu Olomouckého kraje z projektu Služby sociální prevence v Olomouckém kraji.