Panenky s osobností – dlouhodobý kurz
Datum konání: od 25.11.2021 do 31.3.2022
Místo konání: Praha (prezenční setkání) a online
Kurz je akreditován MŠMT.
Témata: Komunikace, Identita, Rozmanitost, Kritické myšlení
Cílové skupiny: Pedagogové MŠ, Pedagogové ZŠ
Počet hodin: 72
Lektor: Alena Košák Felcmanová, Petra Skalická, Monika Nikodýmová
Kontaktní osoba: Petra Skalická, petra.skalicka@clovekvtisni.cz, tel: 777 787 959
1. blok: 25. 11. 2021 - 14:00 – 17:30 online, 2. - 3. 12. 2021 – 9:00 – 18:00 prezenčně2. blok: 12.1. 2022 14:00 – 17:30 online, 27. - 28.1. 2022 9:00 – 18:00 prezenčně
3. blok: 21.2. 2022 14:00 – 17:30 online, 10. - 11.3. 2022 9:00 – 18:00 prezenčně (konkrétní termín bude upřesněn)
Cena: 3 000 Kč
Plná cena kurzu je 16 000 Kč na účastníka, kurz je pro účastníky za sníženou cenu díky finanční podpoře ze sbírky Lepší škola pro všechny.
Máte chuť začít používat panenky s osobností ve vaší práci s dětmi?
Panenky s osobností neboli Persona Dolls jsou výukovou metodou, která pomáhá dětem mluvit o sobě, seznamovat se se situacemi, které mohou ony či jiné děti prožít, a bránit se, když se jim někdo posmívá kvůli odlišnosti, chudobě či jinému mateřskému jazyku.
Zájemci o práci s metodou Persona Dolls mají možnost absolvovat akreditovaný 72-hodinový kurz „Dialogem k respektu - školení pro práci s Persona Dolls”. Cílem kurzu je osvojení si práce s panenkou podle přístupu vědomé práce s předsudky. Na kurzu si vytvoříte vlastní panenku Persona Doll podle potřeb skupiny dětí, se kterou pracujete, a získáte zpětnou vazbu k vaší praxi s panenkou. Kurz střídá praktické, teoretické a sebezkušenostní aktivity. Naučíte se, jak díky Persona Dolls s dětmi mluvit o tématech, která se těžko vysvětlují.
Co o panenkách s osobností říkají absolventi kurzu?
„Lépe teď rozumím tomu, co může dítě vnímat jako důležité a co všechno ho vlastně ovlivňuje a spoluutváří jeho osobnost. Zvlášť v předškolní výchově, kde se pohybuji, to považuji za velmi podstatné.“
„Přesvědčilo mě to, že tato metoda umožňuje s malými dětmi mluvit o vážných společenských tématech a navede je k přemýšlení a pomůže jim se zorientovat. Líbí se mi i důraz na specifické sociální jednání – partnerství, respekt, nenásilná komunikace.“
„Více přemýšlím o tom, jak mluvím, jaká volím slova a jak informace předávám dětem.“