Supervizní setkání pro učitele a asistenty pedagoga
Datum konání: 15.5.2025
Místo konání: online
Témata: Podpora asistentů pedagoga, Komunikace ve škole
Cílové skupiny: Pedagogové MŠ, Pedagogové ZŠ, Pedagogové SŠ, Asistenti pedagoga
Počet hodin: 2
Lektor: Matyáš Grimmich
Kontaktní osoba: Kateřina Dvořáková, katerina.dvorakova@clovekvtisni.cz, tel: 603 150 465
Supervize proběhne ve čtvrtek 15. 5. 2025 v čase 16:00–17:30Řešíte ve třídě náročné situace s žáky? Prožíváte stres, vyhoření či jiné namáhavé chvíle? Nebo jen potřebujete získat nový profesní pohled a zpětnou vazbu?
Připojte se zdarma k online skupinové supervizi a přineste do bezpečného prostředí malé skupiny své téma, které aktuálně ve škole řešíte. Od supervizorů i kolegů můžete získat zpětnou vazbu i nový pohled na řešení situací.
JAK SUPERVIZE PROBÍHÁ?
Skupinové supervize pro učitele a asistenta pedagoga nabízí prostor ke sdílení náročných situací a témat, která ve škole řeší. V bezpečném prostředí můžete získat náhled od dalších kolegů i supervizorů, kteří mohou přinášet jiný úhel pohledu. Skupina se vzájemně může inspirovat a pomáhá hledat nové způsoby, jak situace řešit. Supervizoři nabízejí i teoretická východiska k probíraným tématům.
O LEKTOROVI:
MgA. Matyáš Grimmich
Vzdělání:
Absolvent výcviku lektorů primární prevence, výcviku v krizové
intervenci, výcviku v mentorských dovednostech, od roku 2018
prochází pětiletým psychodynamickým komplexním výcvikem
preventistů. Od roku 2021 student Speciální pedagogiky
Univerzity Karlovy.
Praxe:
Jeho hlavním zájmem je práce se skupinami. Pracuje především s kolektivy, v nichž jsou konflikty, násilí
nebo šikana. V organizaci Jules a Jim působí jako garant selektivní primární prevence. Provází metodicky
školy a školí témata jako skupinová dynamika, komunikace nebo práce v emočně náročných kolektivech.
V Nadačním fondu Eduzměna se v současné době zabývá projektem Řešíme společnou výzvu, který
podporuje aktivní zapojení dětí ve školách. Odborně se opírá především o výcvik ve vedení skupin podle
Carla Rogerse a další výcviky ve facilitaci a práci s tělem. V minulosti pracoval například v Křesťanské
pedagogicko-psychologické poradně, v Prázdninové škole Lipnici nebo v organizaci Velký vůz Sever.
V organizaci Člověk v tísni pracuje jako supervizor pro pedagogické pracovníky.
OHLASY ÚČASTNÍKŮ:
„Návrhy řešení situací s kolegy z jiných škol (měst) a tedy praktické rady na ten konkrétní problém.“
„Přístup supervizorky - návrhy, ale zároveň i otevírání možnosti, aby účastníci sdíleli zkušenosti a nápady;“
„Pomoc při řešení situací ve výuce.“
JAK SE PŘIPOJIT?
Budete potřebovat:
- počítač
- mikrofon a sluchátka
- stabilní internetové připojení
Supervize je pro účastníky/ce zdarma díky sbírce Lepší škola pro všechny.
O průběhu a významu supervizí si můžete více poslechnout v rozhovoru s L. Pivoňkovou z Člověka v tísni v podcastu Mimo zorné pole anebo také v podcastu Reparát zde: https://plus.rozhlas.cz/jak-podporit-ucitele-v-inkluzi-pomahaji-supervize-i-pece-o-dusevni-zdravi-9335765