Černá je bílá
Krátká anotace:
Lekce se zaměřuje na téma hybridního režimu, na příkladu Ruska.
Poznámka: Pro diskuzi k aktuálnímu konfliktu na Ukrajině lze využít i jen pracovní listy z lekce a použít jen postup z fáze uvědomění (vzhledem k aktuálnosti tématu a evokaci, která probíhá již díky aktuálním událostem).
Vzdělávací cíle:
Lekce se zaměřuje na téma hybridního režimu, na příkladu Ruska.
Poznámka: Pro diskuzi k aktuálnímu konfliktu na Ukrajině lze využít i jen pracovní listy z lekce a použít jen postup z fáze uvědomění (vzhledem k aktuálnosti tématu a evokaci, která probíhá již díky aktuálním událostem).
Vzdělávací cíle:
- Žák ví, jakou roli má zákon v demokratické společnosti.
- Žák zná projevy oslabování demokracie.
- Žák umí zdůvodnit svůj názor a vysvětlit svůj postoj.
Čas: 45-90 min
Věk: žáci SŠ, ZŠ od 7. třídy
Zařazení do předmětů: Základy společenských věd, Zeměpis, Dějepis.
Celá lekce ke stažení zde. Lekce je součástí příručky Křehkost demokracie, kterou si můžete stáhnout zde.
Metody, na které je odkazováno v lekci, najdete na nových lincích zde:
Pětilístek
Čtení s předvídáním
Tématické okruhy: lidská práva
Věk studentů: střední škola
Tématické okruhy: občanství, participace, práce s postoji, lidská práva
Věk studentů: střední škola, 2. stupeň ZŠ