Cesta pískací kačenky
Anotace:
Žije téměř v každé domácnosti s dětmi: pískací kačenka. Neodmyslitelně patří do naší vany. Jak ale taková pískací kačenka vůbec vzniká? Co má společného s dinosaury?
Kde se „líhne“? Jak se k nám dostane? Kam chodí, když už ji nepotřebujeme? A co má společného 30 000 pískacích kačenek s výzkumem mořských proudů? V tomto
konceptu výuky se dozvíte odpovědi na uvedené i další napínavé otázky o oblíbeném plastovém zvířátku.
Cíle:
- Žáci si uvědomí, že plasty se skládají z cenných, neobnovitelných zdrojů.
- Žáci objeví vlastnosti plastů.
- Rozšíří si své znalosti o podmínkách při výrobě hraček.
- Pochopí své vlastní propojení s lidmi na globálním Jihu.
- Žáci trénují vymýšlení alternativních řešení.
Čas: 2 - 3
Stáhněte si celou lekci.Tématické okruhy: globalizace, vzájemná závislost, odpovědná spotřeba, životní prostředí
Věk studentů: 1. stupeň ZŠ