Největší přání - Víc hraček než dětí
Anotace:
Lekce je úvodem do problematiky konzumní společnosti, v níž jsou děti vystaveny tlaku obrovské nabídky hraček a reklamy a musí si budovat dovednost, jak tomuto tlaku rozumně odolávat. Pojmenování různých typů motivací, které se skrývají za touhou něco vlastnit, je prvním krokem k pochopení, jak konzumní společnost funguje.Cíl:
- Žáci rozeznávají různé typy důvodů (motivací vnitřních i vnějších), proč po něčem touží.
- Identifikují různé aspekty konzumu (nabídku, reklamu, touhu a její uspokojení, touhu mít totéž,co mají ostatní atd.).
- Vysvětlí, proč je obtížné naplnit všechny touhy a přání.
Čas: 45 minut
Stáhněte si celou lekci.Tématické okruhy: odpovědná spotřeba, práce s postoji
Věk studentů: 1. stupeň ZŠ