Distanční výuka s Jedním světem na školách: Veškerý obsah vzdělávacího portálu jsme zpřístupnili veřejnosti
Publikováno: 2. 10. 2020 Doba čtení: 2 minutyS ohledem na přechod škol na distanční výuku dočasně otevíráme vzdělávací portál JSNS.CZ veřejnosti – vyučující, rodiče i žáci tak mají přístup k jeho veškerému obsahu. Nabízíme přes 290 audiovizuálních lekcí a více než 1 280 výukových materiálů.
Věříme, že stejně jako při uzavírce škol na jaře 2020 v souvislosti s opatřením proti šíření epidemie covid-19 Vám bude i v nastávajících nelehkých podzimních dnech portál JSNS.CZ nejen při prezenční, ale i distanční výuce oporou.
Na stránce najdete celkem 81 lekcí přizpůsobených vzdálené výuce, které jsou řazené podle stupně vzdělávání:
- I. stupeň ZŠ,
- II. stupeň ZŠ,
- střední školy.
Dále jsou lekce členěné podle našich hlavních tematických okruhů:
- mediální vzdělávání,
- sociální problematika,
- lidská práva a
- globální rozvojové vzdělávání,
- moderní československé dějiny,
- životní prostředí,
- cizojazyčné lekce.
Pro snadný výběr vhodné lekce doporučujeme využít podrobné vyhledávání v přehledu všech filmů a výukových materiálů. Můžete selektovat podle témat, věku a dalších kritérií.
Vaše případné komentáře či tipy nám neváhejte zaslat na
e-mail michaela.trnkova@jsns.cz.
Jsme velice rádi za všechny krásné zpětné vazby od Vás, které dávají naší práci smysl. Několik z jara jich zde uvádíme:
„Lekce jsem zadala v rámci e-studia do domácí přípravy studentů ekologie, základů společenských věd a německého jazyka. Studenti mi na e-mail zasílají zpětnou vazbu, tj. odpověď na otázky k filmu, své názory, hodnocení, popř. nějakou osobní zkušenost; v německém jazyce převyprávění obsahu filmu. Na základě výše uvedených informací a reakcí studentů mohu říci, že tematika a způsob zpracování filmů je pro studenty přitažlivý; setkala jsem se i s případem, že student zhlédl ze svého zájmu nějaký dokument navíc.“ Jitka Havlová, OA, SOŠ a SOU Třeboň
„Zatím jsem na dálku použila jeden dokument. Učím moderní dějiny prvním rokem, jinak učím jazyky. Žáci obecně velmi oceňují, když se nemusí učit z učebnice, když má výuka smysl a je spojená se životem. Po zhlédnutí dokumentu mi někteří velmi otevřeně sdělili své pocity a názory. Dokonce i ti, kteří by mi toho ve třídě moc neřekli, touto formou komunikují otevřeně a snad i rádi. Tato generace studentů navíc velmi dobře reaguje na audiovizuální materiály, je to pro ně daleko přístupnější než texty.“
Jana Suchánková, Obchodní akademie Prostějov