Kambodžská podnikatelka Soung nyní prodává své zboží i online
Publikováno: 23. 4. 2024 Doba čtení: 2 minutyPandemie COVID-19 narušila ekonomiku po celém světě, z ekonomického hlediska ji velmi pocítily zejména drobné a střední podniky. V Phnompenhu, hlavním městě Kambodži, se podniky jako je Asa Mart, který vede Soung Chantou, potýkaly s velkými finančnímy problémy, které přímo ovlivnily jejich provoz.
Asa Mart je místní obchod, ve kterém se prodávají zemědělské produkty, jako je ovoce, zelenina a další potraviny, ale i nápoje. Soung se zapojila do projektu jehož cílem byla podpora malých a středních podniků a podpora nových znalostí a dovedností. Tento projekt pomohl nejen jejímu podnikání, ale ovlivnil i její pohled na to, jak podnik vede.
Dříve se Soung spoléhala pouze na zákazníky, kteří do obchodu přišli z ulice, ale poté, co se zúčastnilaškolení, změnila svůj přístup a otevřela si eshop. Během školení získala cenné dovednosti v oblasti online marketingu a propagace, což vedlo k úspěšnému nárůstu online objednávek. Také absolvovala školení ohledně vedení obchodu, financí a obchodních strategiích. Soung se naučila finančnímu řízení a naučila se správným finančním postupům.
Soung překonala všechny zásadní problémy spojené s pandemíí. Je vděčná za podporu a věří, že díky novým vědomostem a inovacím mohou malé i střední podniky, jako je ten její, překonat problémy, které přinesla pandemie. Příběh Soung je důkazem o důležitosti finanční gramotnosti. Člověk v tísni v Kambodže spolu s partnery a finanční podporou Evropské unie podpořil malé střední podnikatele během pandemie Covid-19.